+31 (0)6 504 993 66

Punto Blu en GRITsuite

Klant: Punto Blu
Vanaf: 1 november 2024
Punto Blu is een gevestigde naam in de regio Antwerpen, met moderne carwashlocaties in Bornem, Mechelen en Beveren. Hun doel? Niet alleen auto's schoonmaken, maar klanten écht verrassen met een efficiënte, betaalbare en prettige waservaring.

Dankzij aantrekkelijke prijzen, een gratis stofzuigplein en het populaire onbeperkt wassen abonnement, weet Punto Blu een loyale klantenkring op te bouwen.

Om hun marketinginspanningen te versterken, is Punto Blu een samenwerking gestart met GRITsuite – een innovatief dataplatform dat inzicht biedt in klantgedrag. Samen met marketingpartner Leadstroom werd gewerkt aan een slimme strategie voor meer retentie, een hogere conversie én meer inzicht in het klantenbestand.

Uitdaging

Met drie vestigingen en een groeiende klantenbasis wilde Punto Blu meer grip krijgen op:

  • Wie zijn hun klanten?

  • Hoe vaak komen ze terug?

  • En welke campagnes zorgen voor het meeste effect?

Daarnaast was het belangrijk om seizoensacties te versterken en abonnementen beter onder de aandacht te brengen. GRITsuite vormt de ruggengraat van deze datagedreven aanpak.

Data-inzichten & klantanalyse

Door kentekengegevens, aankoopgedrag en e-mailinteracties te analyseren, ontstaat er een duidelijk klantbeeld. Hiermee kunnen we campagnes beter afstemmen op het gedrag van zowel nieuwe als bestaande klanten.

Slimme campagnes

Met GRITsuite’s tools voor marketing automation hebben we gepersonaliseerde e-mailcampagnes opgezet, inclusief retentie-acties en kortingsvouchers op het juiste moment. Zo blijft Punto Blu top-of-mind bij zijn klanten.

Landingspagina’s & advertenties

We zetten social advertising in om de zichtbaarheid per locatie te vergroten en de acties te promoten.

Resultaten

De samenwerking heeft nu al mooie resultaten opgeleverd:

  • Meer inzicht in klantgedrag op alle drie de locaties

  • Sterke groei in e-maillijst op gepersonaliseerde acties

  • Toename in het gebruik van vouchers en abonnementen

  • Verbeterde klantloyaliteit dankzij retentiecampagnes en de inzet van (social) ads campagnes

 

Bekijk andere cases

Laten we samen kijken naar jouw online impact

Een succes zit 'm in de samenwerking. Hoe helder jouw verwachtingen zijn hoe beter ik dat kan omzetten in de tools die je helpen om deze verwachtingen waar te maken. Geïnspireerd door mijn eerdere succesverhalen?
Stuur een berichtje via WhatsApp, laat een berichtje achter via het contactformulier of mail mij rechtstreeks. Ik kijk uit naar je berichtje!   

Telefoonnummer

+31 (0)6 504 993 66

E-mailadres

info@leadstroom.nl


Binnen 1 werkdag krijg je van mij een berichtje terug. 
Een 1e gesprek en/of afspraak is 100% vrijblijvend.