Dankzij aantrekkelijke prijzen, een gratis stofzuigplein en het populaire onbeperkt wassen abonnement, weet Punto Blu een loyale klantenkring op te bouwen.
Om hun marketinginspanningen te versterken, is Punto Blu een samenwerking gestart met GRITsuite – een innovatief dataplatform dat inzicht biedt in klantgedrag. Samen met marketingpartner Leadstroom werd gewerkt aan een slimme strategie voor meer retentie, een hogere conversie én meer inzicht in het klantenbestand.
Uitdaging
Met drie vestigingen en een groeiende klantenbasis wilde Punto Blu meer grip krijgen op:
Wie zijn hun klanten?
Hoe vaak komen ze terug?
En welke campagnes zorgen voor het meeste effect?
Daarnaast was het belangrijk om seizoensacties te versterken en abonnementen beter onder de aandacht te brengen. GRITsuite vormt de ruggengraat van deze datagedreven aanpak.
Data-inzichten & klantanalyse
Door kentekengegevens, aankoopgedrag en e-mailinteracties te analyseren, ontstaat er een duidelijk klantbeeld. Hiermee kunnen we campagnes beter afstemmen op het gedrag van zowel nieuwe als bestaande klanten.
Slimme campagnes
Met GRITsuite’s tools voor marketing automation hebben we gepersonaliseerde e-mailcampagnes opgezet, inclusief retentie-acties en kortingsvouchers op het juiste moment. Zo blijft Punto Blu top-of-mind bij zijn klanten.
Landingspagina’s & advertenties
We zetten social advertising in om de zichtbaarheid per locatie te vergroten en de acties te promoten.
Resultaten
De samenwerking heeft nu al mooie resultaten opgeleverd:
Meer inzicht in klantgedrag op alle drie de locaties
Sterke groei in e-maillijst op gepersonaliseerde acties
Toename in het gebruik van vouchers en abonnementen
Verbeterde klantloyaliteit dankzij retentiecampagnes en de inzet van (social) ads campagnes